Dezvoltarea sociala si emotionala este legata de dezvoltarea generala a copiilor, motiv pentru care contactele cu alti copii sunt de o importanta deosebita. Interactiunea necesara intre copii are loc in gradinita. Acest lucru ajuta la atingerea altor etape importante de dezvoltare.
Prin urmare, masurile de urgenta luate si nedeschiderea gradinitelor sunt un prejudiciu serios pentru dezvoltarea favorabila si adecvata a copilului. Dezvoltarea abilitatilor sociale si emotionale la copii ii pregateste in viitor de interactiuni mai sanatoase in toate aspectele vietii. Aceste abilitati sunt o parte integranta a functionarii lor sociale.
Invatarea bunelor maniere, comunicarea eficienta cu ceilalti, respectarea sentimentelor celorlalti si exprimarea nevoilor personale sunt componente importante ale abilitatilor sociale solide. A ajuta copiii sa-si dezvolte aceste abilitati importante necesita un set diferit de strategii in fiecare etapa de dezvoltare.
Importanta socializarii in afara mediului familial
Prin jocul cu alti copii, se dobandesc abilitati care vor fi aplicate de-a lungul vietii. Impartasirea, stabilirea limitelor si rezolvarea problemelor provin toate din socializare si interactiune. Copiii invata sa empatizeze cu alti oameni, sa recunoasca cand prietenii lor sunt tristi sau fericiti. In cele din urma, incep sa foloseasca aceste abilitati acasa.
Gradinita Seva Edu ii invata pe copii disciplina. Acolo inteleg ca fiecare actiune are consecintele ei, primind semnale sociale. Ei invata ce comportament este acceptabil din punct de vedere social si care nu. Dezvoltarea abilitatilor sociale si emotionale este esentiala si ofera o baza pentru o viata de invatare si relatii pozitive. Interactiunile din cadrul acestor relatii sunt baza pentru orice dezvoltare si invatare ulterioara.
Beneficiile enorme ale conexiunilor sociale din prima copilarie care sunt create si construite in gradinita pur si simplu nu pot fi ignorate! Interactiunea cu semenii este extrem de utila pentru abilitatile de comunicare ale copiilor. Prezenta la gradinita promoveaza, de asemenea, abilitatile cognitive si lingvistice. Copiii care merg la gradinita au un vocabular mai bogat decat colegii lor de acasa.
Interactiunea sociala este strans legata de dezvoltarea emotionala in copilaria timpurie. Nu numai ca dezvoltarea emotionala a unui copil poate fi ingreunata de lipsa contactului social, dar si cresterea fizica a creierului sau poate fi afectata.
Lipsa contactelor sociale duce la reducerea cresterii emisferei cerebrale stangi, ceea ce poate duce la un risc crescut de anxietate si depresie la copii. In plus, acestia pot prezenta o sensibilitate crescuta in sistemul limbic, ceea ce poate duce la tulburari de anxietate si o crestere redusa a hipocampului, ceea ce poate contribui la tulburari de invatare si memorie.
Prieteniile prescolare sunt, de asemenea, esentiale pentru dezvoltarea abilitatilor sociale si emotionale, cresc sentimentul de apartenenta si reduc stresul.
A fi la gradinita este diferit de a fi acasa. Mediul este diferit, dar experienta ei ii ajuta pe copii sa invete despre limitele importante ale spatiului lor personal, precum si ale altora. La gradinita, copiii devin mai increzatori atat in activitati individuale, cat si de grup. Gradinita promoveaza independenta si autonomia copiilor.