Stiri

Invata cum sa iti eficientizezi timpul astfel incat sa nu fi tot timpul obosit

Timpul este una dintre cele mai importante resurse ale oamenilor si, totodata, una dintre cele care pare sa lipseasca cel mai mult. Tot mai multi oameni se plang ca nu au suficient timpe pentru a face tot ceea ce isi propun pentru o zi sau ca nu au facut nici jumatate din ce aveau planificat si cu toate acestea se simt foarte obositi.

Care sunt motivele pentru care oamenii nu au timp?

Unul dintre motivele care poate duce la aparitia unor astfel de frustrari este faptul ca planificarea taskurilor de facut in 24 de ore nu este plauzibila, deoarece sunt prea multe de facut intr-un timp scurt, persoana respectiva nemai avand timp si de odihna. Aceasta este esentiala pentru a putea duce la bun sfarsit actiunile. 

De asemenea, un alt motiv este reprezentat de managementul timpului intr-un mod eronat, care nu pune accent pe realizarea activitilor care ar trebui sa aiba prioritate in planificarea zilnica. In acest fel, oamenii pierd mult timp si effort pentru a finaliza un lucru care se dovedeste a nu fi atat de important, cel putin la momentul respectiv. 

8 instrumente utile in managementul eficient al timpului

  1. Stabilirea scopului si a termenului de realizare a acestuia 

Indiferent ca este vorba despre activitatea desfasurata in mediul casnic sau in mediul de business, stabilirea obiectivelor pe termen scurt, precum si strategiile pentru a le atinge trebuie sa faca parte din rutina zilnica. In acest fel se elimina timpul alocat activitatilor care nu au un motiv foarte clar si util.

  1. Realizarea unei liste de lucru 

Prin interemdiul unei liste de lucru sunt planificate activitatile zilnice, precum si durata aproximativa de timp necesara pentru efectuarea fiecarei activitati.

  1. Notarea in agenda

Fie ca este vorba despre un task primit de la serviciu sau despre un lucru care trebuie cumparat pentru casa, prin notarea acestora in agenda activitatile respective vor fi indeplinite la timpul stabilit.

  1. Impunerea unor termene limita si respectarea acestora

Acest instrument este foarte util, in special in domeniul profesional.

  1. Stabilirea prioritatilor

Indiferent ca este vorba despre activitatea profesionala sau cea desfasurata in propria locuinta, este foarte important sa se stabileasca actiunile prioritare. Aceste pot fi notate pe un flipchart, astfel incat oricine sa poata avea acces la ele, fie ca sunt angajati (la serviciu) sau membrii familiei (acasa).

Delegarea activitatilor

Sunt unele activitati care pot fi realizate de oricine, astfel ca delegarea acestor sarcini va permite persoanei respective sa se ocupe indeaproape de activitatile prioritare pentru ea. 

  1. Eliminarea lucrurilor inutile

Un spatiu de lucru aglomerat afecteaza in mod negativ productivitatea, astfel ca aruncarea lucrurilor care nu sunt importante si nu mai au nici o utilitate va contribui si la eficientizarea timpului. 

  1. Eliminarea surselor care „mananca” timp

Oricine are in obisnuinta sa foloseasca device-urile pentru a naviga pe internet sau pentru a petrece timp pe retelele de socializare, insa acest lucru reprezinta o pierdere de timp inutila. Astfel ca este recomandat sa se elimine aceste surse care nu ajuta in nici un fel.

Vezi si