Curatenia este importanta in general pentru o viata sanatoasa, dar cand vine vorba despre curatenia din birouri, aceasta este vitala pentru orice companie. Daca acasa dezordinea tine doar de preferintele proprietarului si a celor care ocupa spatiul, in birouri, dezordinea poate influenta negativ activitatea firmei. De aceea, antreprenorii apeleaza la servicii de curatenie profesionale, care sa lase in urma spatiul perfect curat.
Sunt mai multe moduri in care curatenia influenteaza in bine activitatea unei firme, detaliate in randurile urmatoare.
Un spatiu curat este primitor pentru clienti
Este necesar ca toate firmele sa acorde atentie capitolului curatenie birouri. Pot fi oferite cele mai bune servicii si se poate relationa cu clientul in cel mai bun mod, insa daca atunci cand clientul viziteaza firma spatial nu este intretinut corespunzator, impresia creata nu va fi una buna. De aceea, este foarte important ca fiecare angajat sa isi mentina spatiul de lucru cat mai curat, dar si sa fie implicate firme specializate in curatenie, pentru a mentine tot timpul spatiul impecabil.
Angajatii lucreaza mai bine intr-un spatiu curat
Un mediu curat si ordonat ajuta angajatii sa lucreze mai eficient. Atunci cand fiecare obiect este pus la locul lui, geamurile sclipesc si mochetele sau pardoseala sunt curate, mediul de lucru este unul sanatos, iar un mediu de lucru sanatos favorizeaza productivitatea. Angajatii nu vor fi distrasi de noroiul de pe podea si nici de maldarul de hartii aruncat peste tot prin birou, de ambalaje si de resturi. Este important insa de mentionat faptul ca pe langa curatenia facuta de profesionisti, fiecare angajat ar trebui sa pastreze curatenia spatiului sau de lucru si a zonelor comune.
Atunci cand este curat documentele nu se mai pierd
In momentul in care in birou domneste ordinea si disciplina, obiectele si documentele nu se mai pierd. Atunci cand toate hartiile stau peste tot imprastiate, riscul de a lua un document alaturi de multe altele din greseala si de a-l pune in biblioraftul gresit este foarte mare, iar atunci cand se intampla asta, se va pierde foarte mult timp cautand documentul sau se vor face eforturile necesare pentru a fi recuperat. Anumite documente, mai ales originalele sunt greu de recuperat si implica o stare de tensiune printre angajati, deci pierderea lor va determina la randul sau costuri pentru firma, timp pierdut cu cautarile si chiar conflicte printre angajati.
Nu exista riscul unor discutii intre angajati
Fiecare antreprenor isi doreste sa se poata baza pe echipe cat mai puternice, care sa comunice bine si care sa lucreze impreuna pentru rezultate cat mai bune. Atunci cand biroul nu este curat, vor exista disensiuni intre angajati. Cei care vor mai multa curatenie vor incepe sa le reproseze celor mai dezordonati, iar atunci cand apar situatii ca cea de mai sus, in care anumite documente se pierd, vor aparea adevarate conflicte. Un mediu curat, aerisit si sanatos faciliteaza relationarea buna intre angajati si lucrul in echipa pentru obiectivele comune. Astfel, firma va avea doar de castigat daca birourile sunt curate si totul este pus in perfecta ordine.