Stiri

Ce ar trebui sa se stie inainte de a se inchiria un depozit?

Depozitele, care se afla in centrul noilor provocari logistice, devin din ce in ce mai atractive: iata intrebarile pe care trebuie sa se puneti inainte de a alege inchiriere spatiu depozitare Bucuresti

La fel ca si transportul, ambalarea si manipularea, depozitarea se afla in centrul strategiei logistice. Nu ducem lipsa de depozite pe piata proprietatilor comerciale, dar ce criterii ar trebui sa se ia in considerare atunci cand se cauta spatiile potrivite?

Care sunt avantajele aduse de inchirierea unui depozit?

Avantajele inchirierii in ceea ce priveste flexibilitatea si capacitatea financiara tind sa atraga companiile tinere care doresc sa isi dezvolte rapid activitatea. Companiile mai bine stabilite care doresc sa isi asigure capacitatea de depozitare sunt mai susceptibile de a lua in considerare cumpararea, ceea ce promite, de asemenea, oportunitati semnificative de crestere a valorii. 

Companiile aflate in faza de dezvoltare au mai multe sanse de a beneficia de un contract de inchiriere, fie ca este vorba de spatii comerciale sau de spatii de depozitare. Etapele timpurii ale ciclului de viata al intreprinderii necesita flexibilitate pentru a se adapta la schimbarile rapide ale activitatii intreprinderii. In fata unei cresteri a comenzilor sau a unei necesitati de reducere a dimensiunii, rezilierea contractului de inchiriere actual si cautarea unui nou depozit mai adecvat implica mai putine constrangeri decat pentru o societate care detine in proprietate spatiile comerciale.

Cu toate acestea, trebuie avut grija sa se respecte prevederile contractului de inchiriere. In cazul unui contract de inchiriere profesionala, rezilierea este posibila in orice moment, dar chiriasul trebuie sa notifice locatorul prin scrisoare recomandata cu confirmare de primire sau prin notificare a unui executor judecatoresc, cu un preaviz de trei luni.

Un depozit bine amplasat si accesibil reprezinta o investitie solida pentru afacere. Odata cu cresterea noilor modele de consum, cladirile logistice sunt din ce in ce mai solicitate. Depozitele si platformele logistice (LSP) atrag, prin urmare, interesul atat din partea companiilor, cat si a investitorilor.

Ce criterii trebuie sa se ia in considerare atunci cand se inchiriaza un depozit?

Profesionistii care cauta un depozit pentru activitatile lor trebuie sa ia in considerare, desigur, criteriul central al locatiei, dar nu numai. Spatiul trebuie sa ofere toate conditiile necesare pentru a optimiza costurile de exploatare.

Locatia ideala pentru un depozit este determinata in principal de costurile de transport logistic si de conditiile de acces. O locatie geografica favorabila face posibila o mai buna gestionare a fluxului de marfuri si asigura livrarea la timp catre clientul final. 

In conditiile unor termene de livrare din ce in ce mai ambitioase, logistica ultimului kilometru devine un aspect competitiv esential si totul depinde de relevanta ultimului punct de depozitare. De asemenea, valoarea imobilelor situate pe rutele strategice poate creste foarte repede.

Suprafata este un criteriu de selectie decisiv. In cazul in care este prea mica, aceasta priveaza compania de flexibilitatea necesara pentru a satisface cerinte de stocare mai mari. In cazul in care este prea mare, aceasta va duce la costuri suplimentare din cauza costurilor fixe de exploatare a unei instalatii care este utilizata doar partial.

 

Vezi si